Elhasználódás | Oka |
|
Mindkét oldali futófelület erősebben kopott | Túl kicsi a keréknyomás |
|
A futófelület közepén nagyobb a kopás, a teljes kerületen | Túl nagy az abroncsnyomás |
|
A profiloldalak kivájódtak | A kerék statikus és dinamikus kiegyensúlyozatlansága. Esetleg a keréktárcsa nagy oldalütése, túl nagy játék a csuklóknál |
|
Kivájódások vannak a futófelület közepén | A kerék statikus kiegyensúlyozatlansága. Esetleg nagy radiális ütés következménye |
|
Nagy kopásnyom az abroncs középső felületének egyes helyein | A blokkolás nyomai teljes fékezésnél |
|
Pikkelyszerű vagy fűrészfogszerű kopás a profilnál. Súlyosabb esetekben együtt jár a szövetszerkezet kitöredezésével | A gépjármű túlterhelése. Ellenőrizzük az abroncsok belső oldalán nincs-e szövetsérülés |
|
Az oldalsó profil éleknél guminyelvek vannak | Hibás kerékbeállítás, az abroncs radíroz. A hátsó kerekeknél a lengéscsillapítók állapotát is meg kell vizsgálni |
|
Sorjaképződés az első kerék egyik profiloldalán | Hibás kerékösszetartás beállítás, az abroncs radíroz. Erősen domború úton utazás, gyors kanyarvétel |
|
Az abroncsok belső vagy külső vállának nagyobb kopása | Túl kis, illetve túl nagy kerékösszetartás |
|
Egyoldalúra kopott a futófelület | Ellenőrizzük a kerékdőlést |